Jak uzyskać pomoc?
Pomoc udzielana przez Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej przekazywana jest zawsze za wiedzą, zgodą i pośrednictwem Parafialnego Zespołu Caritas (PZC) lub księdza proboszcza parafii, do której należy dana osoba/ rodzina.
Pierwszym krokiem jest kontakt z PZC lub księdzem proboszczem. PZC udzielają pomocy na miarę swoich możliwości i odbywa się to w sposób zróżnicowany (np. w postaci żywności i odzieży). Jeżeli w parafii nie ma możliwości udzielenia pomocy osobie potrzebującej, wtedy sprawa przekazywana jest do Caritas diecezjalnej. Każda prośba wpływająca do Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej musi być zaopiniowana przez księdza proboszcza lub PZC. Jeżeli nie spełnia tego warunku jest odsyłana do parafii, z której pochodzi osoba prosząca, co znacznie wydłuża czas jej rozpatrywania.
Bardzo ważne jest, aby każda prośba, kierowana do Caritas diecezjalnej zawierała precyzyjne dane o sytuacji osoby proszącej i oczekiwanej konkretnej formie pomocy. Najczęściej spotykanym problemem przy rozpatrywaniu próśb jest niemożność określenia, czego proszący potrzebuje. Dzieje się tak dlatego, że często prośby sprowadzają się do stwierdzenia: jestem w bardzo trudnej sytuacji, proszę o jakąkolwiek pomoc. Udzielenie skutecznej pomocy na podstawie takiej prośby jest praktycznie niemożliwe.
Zawsze trzeba napisać co i w jakiej ilości jest potrzebne. Oczywiście nie zawsze będzie istniała możliwość całkowitego zaspokojenia potrzeb, ale uczciwe i rzetelne przedstawienie sytuacji pomoże w dotarciu ze skuteczną pomocą.
W sytuacjach wyjątkowych lub w celu uzyskania szerszych informacji można kontaktować się bezpośrednio z pracownikiem Caritas diecezjalnej telefonicznie w godzinach otwarcia biura.
tel. 535 44 25 44
mail: zielonagora@caritas.pl
więcej